S námi budete vidět!

pronájem doménových jmen

Hodně malých firem, soukromých osob se již odhodlalo k vytvoření vlastních webových stránek. Mnoho z nich však dosud podceňuje význam vlastní domény a stránky umístí na některý z bezplatných serverů. Vlastní doména má přitom pro úspěch stránek naprosto klíčový význam. V případě, že doménové jméno, o které máte zájem, je již obsazeno a některé z dostupných doménových jmen nesplňuje Vaše požadavky, je možné, pro některé i výhodné, si doménu pronajmout.

Při výběru vhodné domény je potřeba zvážit několik jejích vlastností. Mezi nejdůležitější patří, zapamatovatelnost, klíčové slovo, její délka a stáří domény.

JAKOU ZVOLIT DÉLKU DOMÉNY A JEJÍ ZAPAMATOVATELNOST

Viditelnějším faktorem pro volbu domény je její přiměřená délka a snadná zapamatovatelnost. Příliš složité a dlouhé domény jsou pohromou, když si ji zákazníci mají zapsat. Zároveň platí, že doména může být delší, ale musí obsahovat klíčová slova a být jednoduše zapamatovatelná.
Pohled na otázku jestli použít v doméně pomlčku, či nikoliv, se značně liší. Výhodou pomlčky ve víceslovném názvu je linkbuilding, který rozděluje pomocí pomlčky slova. Nicméně z hlediska marketingu je „čistší“ pomlčku nepoužívat kvůli lepšímu „ústnímu předání“. Navíc vyhledávače dnes už sami slova dokáží rozdělit.

KLÍČOVÁ SLOVA V DOMÉNĚ

Lze jednoznačně říci, že mít klíčové slovo ve své doméně je velká výhoda. Vedle toho, že zákazník bude ihned znát druh vašeho podnikání, klíčové slovo v doméně je spojeno s linkbuildingem – jedním z nejvýznamnějších faktorů SEO. Například Google přikládá velkou váhu externím odkazům na vaše stránky z jiných webů, což je vlastně vaše doména. Odkazováním na vás pomocí vaší domény lehce získáte plusové body za kvalitní anchor text (viditelná část hypertextového odkazu).

STÁŘÍ DOMÉNY

I s některými výjimkami platí, že čím starší doména, tím lepší. Zejména vyhledávač Google při svém výběru tomuto faktoru přikládá velký význam. Stáří domény totiž podtrhuje důvěryhodnost webu. Je tedy vhodnější koupit nějakou stávající doménu než vymýšlet novou. Existující výjimky se rekrutují především z firem, které působí ve specifickém konkurenčním prostředí, nebo chtějí mít v doméně název své firmy. O internetových doménách zjistíte víc například na nic.cz, webtrh.cz a Whois.com, které obsahují informace jak o stáří, tak o tom, je-li doména volná k pronajmutí nebo již zaregistrovaná. Stáří domény se počítá od první registrace.

Dá se říci, že nově zaregistrovaným doménám trvá nejméně jeden rok, než se dostanou na čelná místa ve výsledcích vyhledávačů. Dobrá doména .cz, která koreluje s obsahem stránky a obsahuje vhodné klíčové slovo, stojí od 15 tisíc. Domény .com jsou o dost dražší. Doména .org, která znamená organizace a je tak vhodná například pro neziskové organizace nebo sportovní spolky, je levnější než dvě předešlé. Jako investici do internetového marketingu je nutné brát domény vážně, jelikož představují další z kroků k vysoké návratnosti investic.